Första Dygnet

Vi kom hit helskinnade. Lyckades få ut bagage o gå genom kontroller utan problem, det var lättare än jag oroat mig för.

Vi lyckades även hoppa på shuttle bus som tog oss till biluthyrning. Fick ut vår bil.  (null)
Dodge av nåt slag. Vi sa till varandra "ta det lugnt nu, vi har klarat oss hit, nu fixar vi GPSen lugn o ro i bilen..," 

Sluta med att den fick åka i baksätet, jag blir kartläsare på tfn (!) bilen sticker till månen bara man nuddar gaspedalen lite. 
Ut i trafiken! Jag försöker filma samtidigt och vi ska genom nån tull och vi blir nästan osams bara där.

Vi hittar iaf till "in and out"  provar deras burgare.✅ (null)
Laddar lite inför att försöka hitta till hotellet. Jeppe försöker övertala mig att jag ska köra. Aldrig i livet! Ut på vägen igen. Vi försöker samarbeta, men vänstersvängen vi ska höra är avstängd. Jeppe skriker att allt var ett misstag och att han aldrig ville att vi skulle köra bil just i L.A. Bara på ökenvägar o sånt.

Hotellet ligger precis vid stranden i Santa Monica. Vädret är mulet men det tycker jag är bra, då känner man sig lite hemma i alla fall.  (null)
Här ser ni hotellet från gatan. Bayside hotell,  mysigt, finns det mesta.
(null)
Här är åt andra hållet, ner mot stranden.

Vi vilade lite och fick ner pulsen på rummet och blev vänner igen, sen gick vi en vända i området. 

Finns mycket folk o kolla på. Många har sin egen stil. Såg nån sorts kampsportsamerikan o en park. Han var inte jättevältränad, men hoppsparkade mot träden, skrek och slog på träden med ett turtles- vapen. Tyckte synd om träden, men jag sa inget. 

Vi gick strandpromenaden och ut på piren som man sett i Bay Watch när man var liten. I flera avsnitt blev ju folk fast där under piren vid högvatten och det var ju livsfarligt. Förstår det för det var väldigt dramatiska stolpar o så.

Vi åt mexikanskt. Det var gott, personalen var trevlig. Alla pratar väldigt snabbt bara. (null)
Vi var trötta och somnade vid 22. Nu är klockan 05.22 här och det är nästa dag och vi har redan vaknat en gång vid 01.22 också. 

Idag blir det busstur runt i stan och se sevärdheter! 

Saknar familjen ❤️

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: